Oktatási platform - platform-oktatás : a járványhelyzet kihívásai és lehetőségei a digitális oktatásban

Dragon Zoltán: Oktatási platform - platform-oktatás : a járványhelyzet kihívásai és lehetőségei a digitális oktatásban. In: Iskolakultúra, (31) 6. pp. 50-61. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_006_050-061.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_006_050-061.pdf

Letöltés (882kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A koronavírus-járvány miatt 2020 tavaszán a magyar oktatási rendszer egyik napról a másikra digitális oktatásra váltott. A váltás felkészületlenül érte az oktatás résztvevőit, hiszen nem állt rendelkezésre olyan jellegű digitális rendszer, ami minden igényt ki tudott volna elégíteni. Bár fejlesztések továbbra sem történtek jelentős mértékben, a tanulmány amellett érvel, hogy maga a digitális platform technológiája már eleve oktatási elvek alapján fogant a 20. század közepén, és ennek szellemében fejlesztették fél évszázadon keresztül. A mostani kihívást éppen ezért lehetőségként is fel lehet fogni, és az oktatás technológiai és módszertani kérdéseit a platform technológiai formációja alapján újragondolni, felhasználva az új évezred első évtizedei alatt kialakult újmédia-technológiákkal és a már létező oktatási platformokkal kapcsolatos tapasztalatokat. Due to the corona virus pandemic, the Hungarian education system switched to digital solutions overnight in the spring of 2020. The change caught all segments of education off guard as no one had a digital system at their disposal that could prove satisfactory in every respect. While no significant developments have gone underway ever since, this study argues that digital computation as such was born on the principle of education in the mid-20th century, and was being developed afterwards. This contemporary challenge can therefore be conceived as an opportunity to rethink questions of education technology and methodology with regards to platform technology, utilizing the experience gained from new media technologies and already existing platforms in the new millennium.

Egyéb cím: Education platform - platform education: the challenges and opportunities of digital education in the pandemic situation
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 31
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2021
Oldalak: pp. 50-61
Megjegyzések: Bibliogr.: 60. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Digitális oktatás - módszer, Pedagógia - digitális, Koronavírus járvány
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/60278/
A feltöltés ideje: 2021. aug. 09. 08:42
Utolsó módosítás: 2021. aug. 09. 09:40
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/60284
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet