A magyar közoktatásban zajló privatizáció és annak hatásai

Ercse Kriszta; Radó Péter: A magyar közoktatásban zajló privatizáció és annak hatásai. In: Iskolakultúra, (29) 7. pp. 8-49. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_07_008-049.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_07_008-049.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 2010-től napjainkig tartó időszakban a magyar közoktatás tulajdonosi szerkezetében két nagy horderejű változás történt: az önkormányzati iskolák „államosítása”, központi kormányzati tulajdonba vétele, valamint a közösségi tulajdonban lévő iskolák jelentős részének a kormányzat által támogatott privatizációja, különböző egyházi felekezeteknek való átadása. A tanulmány áttekintést nyújt a tulajdonosi szerkezet átalakulásáról és a privatizációs folyamatot serkentő kormányzati eszközrendszerről. Ezt követően a szerzők elemzik a privatizációs folyamat hatékonyságra, minőségre, eredményességre, a közoktatási szelekció mértékére, valamint a roma tanulók szegregációjára gyakorolt hatását. A tanulmány a feltárt problémák megoldásával kapcsolatos néhány oktatáspolitikai dilemma felvázolásával zárul.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 29
Szám: 7
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2019
Oldalak: pp. 8-49
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 48-49. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Egyházi iskola - Magyarország, Szegregáció, Társadalmi szelekció, Pedagógia
A feltöltés ideje: 2019. nov. 25. 13:05
Utolsó módosítás: 2019. nov. 25. 13:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46547
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet