A feladatmegosztás a diszruptív technológiák világában

Pléh Csaba: A feladatmegosztás a diszruptív technológiák világában. In: Iskolakultúra, (29) 4-5. pp. 3-15. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_04-05_003-015.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_04-05_003-015.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Cikkemben a kognitív pszichológia szemszögéből tekintem át az IKT-környezetben jelentkező multitaskingról és hatásairól szóló, napjainkban jelentkező vitákat. A nagyobb vizsgálatok azt mutatják, hogy a valós életben a multitasking főleg az időfogyasztás szempontjából bír negatív hatásokkal. Az osztálytermi megfigyelések azt mutatják, hogy a feladatmegosztás csökkenti az olvasási időt, ugyanakkor a diszruptív technológiák elősegítik a társadalmi megerősítést, ami mindenképpen további vizsgálatra érdemes tény. Központi kérdés, hogyan tudjuk az öntudatos felhasználókat megtanítani a hosszabb távú feladattudat fenntartására.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 29
Szám: 4-5
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2019
Oldalak: pp. 3-15
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 14-15. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Feladatmegosztás, Oktatás - számítógép alkalmazása
A feltöltés ideje: 2019. nov. 26. 10:51
Utolsó módosítás: 2019. nov. 26. 10:51
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46515
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet