A feladatmegosztás a diszruptív technológiák világában

Pléh Csaba: A feladatmegosztás a diszruptív technológiák világában. In: Iskolakultúra, (29) 4-5. pp. 3-15. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_04-05_003-015.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_04-05_003-015.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Cikkemben a kognitív pszichológia szemszögéből tekintem át az IKT-környezetben jelentkező multitaskingról és hatásairól szóló, napjainkban jelentkező vitákat. A nagyobb vizsgálatok azt mutatják, hogy a valós életben a multitasking főleg az időfogyasztás szempontjából bír negatív hatásokkal. Az osztálytermi megfigyelések azt mutatják, hogy a feladatmegosztás csökkenti az olvasási időt, ugyanakkor a diszruptív technológiák elősegítik a társadalmi megerősítést, ami mindenképpen további vizsgálatra érdemes tény. Központi kérdés, hogyan tudjuk az öntudatos felhasználókat megtanítani a hosszabb távú feladattudat fenntartására.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 29
Number: 4-5
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2019
Page Range: pp. 3-15
Additional Information: Bibliogr.: p. 14-15. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Feladatmegosztás, Oktatás - számítógép alkalmazása
Date Deposited: 2019. Nov. 26. 10:51
Last Modified: 2019. Nov. 26. 10:51
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46515

Actions (login required)

View Item View Item