Pléh Csaba: A feladatmegosztás a diszruptív technológiák világában. In: Iskolakultúra, (29) 4-5. pp. 3-15. (2019)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_04-05_003-015.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Cikkemben a kognitív pszichológia szemszögéből tekintem át az IKT-környezetben jelentkező multitaskingról és hatásairól szóló, napjainkban jelentkező vitákat. A nagyobb vizsgálatok azt mutatják, hogy a valós életben a multitasking főleg az időfogyasztás szempontjából bír negatív hatásokkal. Az osztálytermi megfigyelések azt mutatják, hogy a feladatmegosztás csökkenti az olvasási időt, ugyanakkor a diszruptív technológiák elősegítik a társadalmi megerősítést, ami mindenképpen további vizsgálatra érdemes tény. Központi kérdés, hogyan tudjuk az öntudatos felhasználókat megtanítani a hosszabb távú feladattudat fenntartására.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 29 |
Szám: | 4-5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2019 |
Oldalak: | pp. 3-15 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 14-15. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Feladatmegosztás, Oktatás - számítógép alkalmazása |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 26. 10:51 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 26. 10:51 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46515 |
Tétel nézet |