Bereczki Enikő Orsolya: A kreativitás fejlesztése digitális eszközökkel támogatott tanulási környezetben : mit üzennek a kutatások az osztályterem számára és mikor hallgatnak? In: Iskolakultúra, (29) 4-5. pp. 50-70. (2019)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_04-05_050-070.pdf Download (987kB) | Preview |
Abstract
Számos elméleti munka mutatott rá arra, hogy digitális technológiák tulajdonságaik révén a kreativitás támogatásának fontos eszközévé válhatnak. A pedagógusok maguk is úgy vélik, hogy digitális eszközök segítségével jól fejleszthető a tanulói kreativitás. Ugyanakkor kutatások bizonyítják, hogy a digitális eszközök használata önmagában nem fokozza a tanulás eredményességét. Az ezen eszközökkel támogatott kreativitásfejlesztés is csak abban az esetben lehet hatásos, ha a tanulási folyamat tervezői és résztvevői értik, mi a kreativitás, hogyan fejleszthető, és képesek kiválasztani a fejlesztésben alkalmazható megfelelő digitális eszközöket. Tanulmányunk ebben kíván segítséget nyújtani a kreativitás, tanulás és digitális technológia összefüggéseit vizsgáló legfontosabb kutatások eredményeinek áttekintésével.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 29 |
Number: | 4-5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2019 |
Page Range: | pp. 50-70 |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 66-70. ; összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Digitális technológia, Kreativitás, Pedagógia |
Date Deposited: | 2019. Nov. 25. 12:56 |
Last Modified: | 2019. Nov. 25. 12:56 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46512 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |