Bereczki Enikő Orsolya: A kreativitás fejlesztése digitális eszközökkel támogatott tanulási környezetben : mit üzennek a kutatások az osztályterem számára és mikor hallgatnak? In: Iskolakultúra, (29) 4-5. pp. 50-70. (2019)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_04-05_050-070.pdf Letöltés (987kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Számos elméleti munka mutatott rá arra, hogy digitális technológiák tulajdonságaik révén a kreativitás támogatásának fontos eszközévé válhatnak. A pedagógusok maguk is úgy vélik, hogy digitális eszközök segítségével jól fejleszthető a tanulói kreativitás. Ugyanakkor kutatások bizonyítják, hogy a digitális eszközök használata önmagában nem fokozza a tanulás eredményességét. Az ezen eszközökkel támogatott kreativitásfejlesztés is csak abban az esetben lehet hatásos, ha a tanulási folyamat tervezői és résztvevői értik, mi a kreativitás, hogyan fejleszthető, és képesek kiválasztani a fejlesztésben alkalmazható megfelelő digitális eszközöket. Tanulmányunk ebben kíván segítséget nyújtani a kreativitás, tanulás és digitális technológia összefüggéseit vizsgáló legfontosabb kutatások eredményeinek áttekintésével.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 29 |
Szám: | 4-5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2019 |
Oldalak: | pp. 50-70 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 66-70. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Digitális technológia, Kreativitás, Pedagógia |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 25. 12:56 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 25. 12:56 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46512 |
![]() |
Tétel nézet |