Fűz Nóra: Az iskolán kívüli tanórák hatékonyságának megítélése általános iskolás diákok és pedagógusok körében. In: Iskolakultúra, (28) 8-9. pp. 38-53. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_08-09_038-053.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
„A fizikai környezet, ahol a tanulás végbemegy, rendkívüli fontossággal bír, ezért a tanulást autentikus kontextusban szükséges vizsgálnunk” (Rennie és mtsai, 2003). A tanulási folyamatok és a tanulás fizikai, tárgyi környezete közötti összefüggés kutatására napjainkban ismét fokozott figyelem irányult, hiszen az információrobbanás valamint a gyors tudományos és technikai fejlődés hatására egyre inkább megdől az iskola egyeduralma az információszerzésben. Az iskolán kívüli tanulás helyszínei, mint például a tudományos központok, látványlaboratóriumok, állatkertek vagy könyvtárak olyan, iskolai oktatást kiegészítő kontextust teremtenek, ahol a személyes, szociális és mozgásos tanulás egyszerre van jelen. Nagymintás empirikus kutatásunkkal az iskolán kívüli programok hatását vizsgáltuk a tanulás kognitív és nem-kognitív dimenziói mentén. Online kérdőívünk segítségével 3–8. osztályos diákok és pedagógusaik, intézményvezetőik véleményét kérdeztük az iskola által szervezett, a tanterem falain kívül megvalósuló foglalkozások jellegéről, hatékonyságáról.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 28 |
Number: | 8-9 |
ISSN: | 1215-5251 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2018 |
Page Range: | pp. 38-53 |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 52-53. ; összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Pedagógia |
Date Deposited: | 2019. Nov. 22. 09:18 |
Last Modified: | 2019. Nov. 22. 09:18 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46268 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |