Az iskolán kívüli tanórák hatékonyságának megítélése általános iskolás diákok és pedagógusok körében

Fűz Nóra: Az iskolán kívüli tanórák hatékonyságának megítélése általános iskolás diákok és pedagógusok körében. In: Iskolakultúra, (28) 8-9. pp. 38-53. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_08-09_038-053.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_08-09_038-053.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

„A fizikai környezet, ahol a tanulás végbemegy, rendkívüli fontossággal bír, ezért a tanulást autentikus kontextusban szükséges vizsgálnunk” (Rennie és mtsai, 2003). A tanulási folyamatok és a tanulás fizikai, tárgyi környezete közötti összefüggés kutatására napjainkban ismét fokozott figyelem irányult, hiszen az információrobbanás valamint a gyors tudományos és technikai fejlődés hatására egyre inkább megdől az iskola egyeduralma az információszerzésben. Az iskolán kívüli tanulás helyszínei, mint például a tudományos központok, látványlaboratóriumok, állatkertek vagy könyvtárak olyan, iskolai oktatást kiegészítő kontextust teremtenek, ahol a személyes, szociális és mozgásos tanulás egyszerre van jelen. Nagymintás empirikus kutatásunkkal az iskolán kívüli programok hatását vizsgáltuk a tanulás kognitív és nem-kognitív dimenziói mentén. Online kérdőívünk segítségével 3–8. osztályos diákok és pedagógusaik, intézményvezetőik véleményét kérdeztük az iskola által szervezett, a tanterem falain kívül megvalósuló foglalkozások jellegéről, hatékonyságáról.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 8-9
ISSN: 1215-5251
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 38-53
Additional Information: Bibliogr.: p. 52-53. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Pedagógia
Date Deposited: 2019. Nov. 22. 09:18
Last Modified: 2019. Nov. 22. 09:18
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46268

Actions (login required)

View Item View Item