Hogyan dicsérjek? : a dicséretek hatása a feladatválasztásra és az intelligencia formálhatóságára vonatkozó szemléletmódra

Lukács-Nagy Gitta and Fodor Szilvia: Hogyan dicsérjek? : a dicséretek hatása a feladatválasztásra és az intelligencia formálhatóságára vonatkozó szemléletmódra. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 64-73. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_10-11_064-073.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_064-073.pdf

Download (859kB) | Preview

Abstract

A pozitív megerősítések hasznossága, személyiségépítő hatása a nevelés és az oktatás terén is egyre inkább a kutatások érdeklődési körébe kerül. Carol Dweck, az amerikai Stanford Egyetem kutatója számos tanulmányában kimondja: eddig tévúton jártunk, ha azt hittük, a dicséretnek kizárólag konstruktív hatása lehet. Nemcsak hátráltatnak és motiválatlanná tesznek a nem megfelelő szavak, hanem akár szorongást, görcsös megfelelési vágyat is kialakíthatnak, míg a jó dicséret erősíti a fejlődőképességünkbe vetett hitet és bátorít a nehezebb feladat elvégzésére. Vizsgálatunkban 69 ötödikes tanuló mintáján tanulmányoztuk a dicséret hatását a feladatválasztására és a beállítódásra, mely rámutat az erőfeszítésre irányuló dicséret pozitív hatásaira.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 10-11
ISSN: 1215-5239
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 64-73
Additional Information: Bibliogr.: 73. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Pszichológia, Pedagógia
Date Deposited: 2019. Nov. 22. 10:33
Last Modified: 2019. Nov. 22. 10:33
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46256

Actions (login required)

View Item View Item