Lukács-Nagy Gitta; Fodor Szilvia: Hogyan dicsérjek? : a dicséretek hatása a feladatválasztásra és az intelligencia formálhatóságára vonatkozó szemléletmódra. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 64-73. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_064-073.pdf Letöltés (859kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A pozitív megerősítések hasznossága, személyiségépítő hatása a nevelés és az oktatás terén is egyre inkább a kutatások érdeklődési körébe kerül. Carol Dweck, az amerikai Stanford Egyetem kutatója számos tanulmányában kimondja: eddig tévúton jártunk, ha azt hittük, a dicséretnek kizárólag konstruktív hatása lehet. Nemcsak hátráltatnak és motiválatlanná tesznek a nem megfelelő szavak, hanem akár szorongást, görcsös megfelelési vágyat is kialakíthatnak, míg a jó dicséret erősíti a fejlődőképességünkbe vetett hitet és bátorít a nehezebb feladat elvégzésére. Vizsgálatunkban 69 ötödikes tanuló mintáján tanulmányoztuk a dicséret hatását a feladatválasztására és a beállítódásra, mely rámutat az erőfeszítésre irányuló dicséret pozitív hatásaira.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 10-11 |
ISSN: | 1215-5239 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 64-73 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 73. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Pszichológia, Pedagógia |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 22. 10:33 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 22. 10:33 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46256 |
![]() |
Tétel nézet |