Turós Mátyás: A Waldorf-pedagógia képe az emberről és az életkori sajátosságairól. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 113-120. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_113-120.pdf Download (917kB) | Preview |
Abstract
Az intelligencia és egyéb tanulási képességek mérésének, az iskolatípus tanulói teljesítményre gyakorolt oksági hatásvizsgálatának (Pop-Eleches és Urquiola, 2013; Abdulkadiroglu, Angrist és Pathak, 2014) módszertana és gyakorlata jól kidolgozott, az eredmények általánosíthatók, közérdeklődésre és a döntéshozók figyelmére tarthatnak számot. Emellett a tanulók nevelési módszerekkel kapcsolatba hozható személyiségfejlődésének mérésére, az iskola szocializációs hatékonyságmutatóinak differenciálására, a vizsgálat módszerének fejlesztésére is igény mutatkozik (Hercz, 2005; 2011. évi CXC. törvény 19. § (2/a); Hunyady és Nádasi, 2014). Az eredménymérés eleme az alkalmazott pedagógiai eljárások és az egyénre gyakorolt közösségi befolyások jellegének és hatékonyságának vizsgálata. Jelen tanulmány ehhez a Waldorf-iskolák pedagógiai hatásrendszerének két lényeges elemét mutatja be.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 28 |
Number: | 10-11 |
ISSN: | 1215-5234 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2018 |
Page Range: | pp. 113-120 |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 118-119. ; összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Pedagógia - alternatív, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola |
Date Deposited: | 2019. Nov. 25. 10:07 |
Last Modified: | 2019. Nov. 25. 10:07 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46251 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |