Turós Mátyás: A Waldorf-pedagógia képe az emberről és az életkori sajátosságairól. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 113-120. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_113-120.pdf Letöltés (917kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az intelligencia és egyéb tanulási képességek mérésének, az iskolatípus tanulói teljesítményre gyakorolt oksági hatásvizsgálatának (Pop-Eleches és Urquiola, 2013; Abdulkadiroglu, Angrist és Pathak, 2014) módszertana és gyakorlata jól kidolgozott, az eredmények általánosíthatók, közérdeklődésre és a döntéshozók figyelmére tarthatnak számot. Emellett a tanulók nevelési módszerekkel kapcsolatba hozható személyiségfejlődésének mérésére, az iskola szocializációs hatékonyságmutatóinak differenciálására, a vizsgálat módszerének fejlesztésére is igény mutatkozik (Hercz, 2005; 2011. évi CXC. törvény 19. § (2/a); Hunyady és Nádasi, 2014). Az eredménymérés eleme az alkalmazott pedagógiai eljárások és az egyénre gyakorolt közösségi befolyások jellegének és hatékonyságának vizsgálata. Jelen tanulmány ehhez a Waldorf-iskolák pedagógiai hatásrendszerének két lényeges elemét mutatja be.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 10-11 |
ISSN: | 1215-5234 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 113-120 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 118-119. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Pedagógia - alternatív, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 25. 10:07 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 25. 10:07 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46251 |
![]() |
Tétel nézet |