Sárospataki Barnabás: "Majd írj rám Fészen, és megdumáljuk..." : Tanár–diák kommunikáció a Facebookon, az iskolai kapcsolat online kiterjeszthetőségének lehetőségei és kockázatai - I. rész. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 108-117. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_108-117.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A nemzetközi szakirodalomban (és kisebb mértékben a hazai kutatásokban is) kiemelt figyelem alakult ki az elmúlt másfél évtizedben a web 2.0 és különösen a közösségi oldalak pedagógiai lehetőségei, az infokommunikációs eszközök és a megváltozó tanárszerepek összefüggései iránt. Ezek a kutatások elsősorban (a hazaiak kizárólag) az oktatás átalakulására, a web 2.0 tudásközvetítői funkcióra fókuszálnak (Redecker, 2009; Woo és Reeves, 2007; McLoughlin és Lee, 2008; Dabbagh és Kitsantas, 2012; Dawley, 2009; Bobish, 2011; Rudd és mtsai, 2006; Kárpáti, 2004). Nem csak az oktatás folyamata tehető azonban a kutatás tárgyává, s néhány munka erejéig a pedagógiai szakirodalomra is hatottak azon szociológiai kutatások, melyek a web 2.0 használata és a felhasználók identitásának, szerepeinek összefüggéséről szólnak (Hew, 2011; Mazer és mtsai, 2007, 2009).
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 28 |
Number: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2018 |
Page Range: | pp. 108-117 |
Additional Information: | A 2018. évi 7. számban megjelent tanulmány folytatása. ; összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Tanár-diák kapcsolat - kommunikáció, Kommunikáció - iskolai |
Date Deposited: | 2019. Nov. 25. 10:00 |
Last Modified: | 2019. Nov. 25. 10:00 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46236 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |