Oktatás : problémák és technológiák

Galántai Zoltán: Oktatás : problémák és technológiák. In: Iskolakultúra, (28) 3-4. pp. 64-69. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_003_004_064-069.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_003_004_064-069.pdf

Download (349kB) | Preview

Abstract

A sci-fi író és gondolkodó H. G. Wells sokszor idézett mondása szerint „a civilizáció nem más, mint az oktatás és a katasztrófa versenyfutása”. Ez kétségtelenül hatásos megfogalmazása annak, hogy mennyire fontosnak tartjuk a megszerzett tudás továbbadását. Eközben azonban két alapvető kérdésre nem kapunk választ. Egyrészt arra, hogy milyen oktatásról is beszélünk, és azt hogyan tartjuk a legcélszerűbbnek megszervezni; másrészt, hogy mit akarunk elérni az oktatás révén. A 21. század eleji helyzet talán hajlamosíthat minket arra, hogy az információs technológiák elterjedésére koncentráljunk, eközben azonban könnyen szem elől téveszthetjük az igazi problémákat. Az alábbiakban abból kiindulva, hogy az oktatás múltjának ismerete magyarázatot adhat a mai helyzetre, szeretnék felvetni néhány, a jelent és a közeljövőt érintő problémát. Nem gondolom, hogy ezek ne lennének ismertek (sőt), viszont a tudománytörténeti megközelítés remélhetőleg néhány új szemponttal is szolgálhat.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 3-4
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 64-69
Additional Information: Bibliogr.: 69. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Oktatás története, Pedagógia
Date Deposited: 2019. Jan. 08. 15:55
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46218

Actions (login required)

View Item View Item