Pethő Villő; Janurik Márta: Waldorf iskolába járó és általános tantervű tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító elemzése. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 24-41. (2009)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű iol_2009_001_024-041.pdf Letöltés (434kB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány tárgya a művészeteket előtérbe helyező Waldorf oktatásban részt vevő és az általános tantervű ének-zeneoktatásban részesülő tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító vizsgálata. A kérdőíves vizsgálatban a zenehallgatási szokásokra, a családi háttérre, valamint az iskolán kívüli zenetanulásra vonatkozó kérdések szerepeltek. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a Waldorf iskolákban folyó oktatás nagymértékben támogatja a klasszikus zenéhez fűződő pozitív attitűd kialakulását. Ezzel szemben az általános tantervű ének-zeneoktatás a jelenlegi körülmények, kiváltképpen a minimálisra csökkent óraszámkeretek között, nem tölti be a neki szánt szerepet.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra Online | 
| Szám: | 1 | 
| Dátum: | 2009 | 
| Oldalak: | pp. 24-41 | 
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 16-18. ; Összefoglalás magyar nyelven | 
| Kulcsszavak: | Pedagógia - összehasonlító, Kérdőív - módszer, Ének-zene tanítása, Oktatásügy - Magyarország - 20. sz., Zenei nevelés, Reformpedagógia - Magyarország, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Pedagógia - alternatív | 
| A feltöltés ideje: | 2018. okt. 01. 11:05 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45538 | 
|  | Tétel nézet | 

