Pethő Villő; Janurik Márta: Waldorf iskolába járó és általános tantervű tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító elemzése. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 24-41. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iol_2009_001_024-041.pdf Letöltés (434kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány tárgya a művészeteket előtérbe helyező Waldorf oktatásban részt vevő és az általános tantervű ének-zeneoktatásban részesülő tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító vizsgálata. A kérdőíves vizsgálatban a zenehallgatási szokásokra, a családi háttérre, valamint az iskolán kívüli zenetanulásra vonatkozó kérdések szerepeltek. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a Waldorf iskolákban folyó oktatás nagymértékben támogatja a klasszikus zenéhez fűződő pozitív attitűd kialakulását. Ezzel szemben az általános tantervű ének-zeneoktatás a jelenlegi körülmények, kiváltképpen a minimálisra csökkent óraszámkeretek között, nem tölti be a neki szánt szerepet.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra Online |
Szám: | 1 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 24-41 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 16-18. ; Összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Pedagógia - összehasonlító, Kérdőív - módszer, Ének-zene tanítása, Oktatásügy - Magyarország - 20. sz., Zenei nevelés, Reformpedagógia - Magyarország, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Pedagógia - alternatív |
A feltöltés ideje: | 2018. okt. 01. 11:05 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45538 |
![]() |
Tétel nézet |