A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban

Whitebread, David and Pino Pasternak, Deborah and Sangster, Claire and Coltman, Penny: A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban. Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 82-91. (2007)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_082-091.pdf

Download (1MB)

Abstract

A metakogníció-kutatás szakirodalmának egyik jelentős kérdése, hogy a metakognitív folyamatok milyen mértékben tudatosak és elérhetőek a verbális kifejezés számára (Veenman, Van Hout-Wolters és Afflerbach, 2006). Ez fontos elméleti probléma, amely nagyon szorosan összefügg kutatásmódszertani megfontolásokkal. A metakognitív folyamatok eddigi vizsgálata elsősorban a verbális megnyilvánulásokon keresztül történt – például interjúk, kérdőívek és hangosan gondolkodtatás módszerével. Ez a megközelítés alapjában kizárja a tudattalan és a nemverbális folyamatok és viselkedésformák figyelembe vételét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2007
Volume: 17
Number: 11-12
Page Range: pp. 82-91
ISSN: 1215-5233
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42804

Actions (login required)

View Item View Item