Whitebread David; Pino Pasternak Deborah; Sangster Claire; Coltman Penny: A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 82-91. (2007)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_082-091.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A metakogníció-kutatás szakirodalmának egyik jelentős kérdése, hogy a metakognitív folyamatok milyen mértékben tudatosak és elérhetőek a verbális kifejezés számára (Veenman, Van Hout-Wolters és Afflerbach, 2006). Ez fontos elméleti probléma, amely nagyon szorosan összefügg kutatásmódszertani megfontolásokkal. A metakognitív folyamatok eddigi vizsgálata elsősorban a verbális megnyilvánulásokon keresztül történt – például interjúk, kérdőívek és hangosan gondolkodtatás módszerével. Ez a megközelítés alapjában kizárja a tudattalan és a nemverbális folyamatok és viselkedésformák figyelembe vételét.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 17 |
Szám: | 11-12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2007 |
Oldalak: | pp. 82-91 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:07 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42804 |
Tétel nézet |