A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban

Whitebread David; Pino Pasternak Deborah; Sangster Claire; Coltman Penny: A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 82-91. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_082-091.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_082-091.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A metakogníció-kutatás szakirodalmának egyik jelentős kérdése, hogy a metakognitív folyamatok milyen mértékben tudatosak és elérhetőek a verbális kifejezés számára (Veenman, Van Hout-Wolters és Afflerbach, 2006). Ez fontos elméleti probléma, amely nagyon szorosan összefügg kutatásmódszertani megfontolásokkal. A metakognitív folyamatok eddigi vizsgálata elsősorban a verbális megnyilvánulásokon keresztül történt – például interjúk, kérdőívek és hangosan gondolkodtatás módszerével. Ez a megközelítés alapjában kizárja a tudattalan és a nemverbális folyamatok és viselkedésformák figyelembe vételét.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 82-91
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42804
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet