A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban

Whitebread, David; Pino Pasternak, Deborah; Sangster, Claire; Coltman, Penny: A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban. Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 82-91. (2007)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_082-091.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A metakogníció-kutatás szakirodalmának egyik jelentős kérdése, hogy a metakognitív folyamatok milyen mértékben tudatosak és elérhetőek a verbális kifejezés számára (Veenman, Van Hout-Wolters és Afflerbach, 2006). Ez fontos elméleti probléma, amely nagyon szorosan összefügg kutatásmódszertani megfontolásokkal. A metakognitív folyamatok eddigi vizsgálata elsősorban a verbális megnyilvánulásokon keresztül történt – például interjúk, kérdőívek és hangosan gondolkodtatás módszerével. Ez a megközelítés alapjában kizárja a tudattalan és a nemverbális folyamatok és viselkedésformák figyelembe vételét.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Whitebread, David
Pino Pasternak, Deborah
Sangster, Claire
Coltman, Penny
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2007
Kötet: 17
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42804
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet