A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés

Verschaffel, Lieven and Torbeyns, Joke and Luwel, Koen and Van Dooren, Wim and De Smedt, Bert: A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés. Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 92-102. (2007)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_092-102.pdf

Download (182kB)

Abstract

A neveléslélektan kutatói és a matematikát tanítók régóta hangsúlyozzák annak pedagógiai jelentőségét, hogy felismerjük és serkentsük a gyerekek önmaguk alkotta stratégiáinak rugalmasságát, ami fontos pillére az alsó tagozatos matematikatanítás innovatív megközelítésének. Készítettek és kipróbáltak olyan tananyagokat és fejlesztő programokat, amelyekkel ezt a fajta rugalmasságot kívánták növelni (lásd például Brownell, 1945; Freudenthal, 1991; Thompson, 1999; Wittmann és Müller, 1990-92). A múlt század végének számos reform-tantervében megjelenik a stratégia-rugalmasság kifejlesztésének pedagógiai értékéről alkotott meggyőződés.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2007
Volume: 17
Number: 11-12
Page Range: pp. 92-102
ISSN: 1215-5233
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42797

Actions (login required)

View Item View Item