A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés

Verschaffel Lieven; Torbeyns Joke; Luwel Koen; Van Dooren Wim; De Smedt Bert: A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 92-102. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_092-102.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_092-102.pdf

Letöltés (182kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A neveléslélektan kutatói és a matematikát tanítók régóta hangsúlyozzák annak pedagógiai jelentőségét, hogy felismerjük és serkentsük a gyerekek önmaguk alkotta stratégiáinak rugalmasságát, ami fontos pillére az alsó tagozatos matematikatanítás innovatív megközelítésének. Készítettek és kipróbáltak olyan tananyagokat és fejlesztő programokat, amelyekkel ezt a fajta rugalmasságot kívánták növelni (lásd például Brownell, 1945; Freudenthal, 1991; Thompson, 1999; Wittmann és Müller, 1990-92). A múlt század végének számos reform-tantervében megjelenik a stratégia-rugalmasság kifejlesztésének pedagógiai értékéről alkotott meggyőződés.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 92-102
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42797
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet