Verschaffel Lieven and Torbeyns Joke and Luwel Koen and Van Dooren Wim and De Smedt Bert: A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 92-102. (2007)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_092-102.pdf Download (182kB) | Preview |
Abstract
A neveléslélektan kutatói és a matematikát tanítók régóta hangsúlyozzák annak pedagógiai jelentőségét, hogy felismerjük és serkentsük a gyerekek önmaguk alkotta stratégiáinak rugalmasságát, ami fontos pillére az alsó tagozatos matematikatanítás innovatív megközelítésének. Készítettek és kipróbáltak olyan tananyagokat és fejlesztő programokat, amelyekkel ezt a fajta rugalmasságot kívánták növelni (lásd például Brownell, 1945; Freudenthal, 1991; Thompson, 1999; Wittmann és Müller, 1990-92). A múlt század végének számos reform-tantervében megjelenik a stratégia-rugalmasság kifejlesztésének pedagógiai értékéről alkotott meggyőződés.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 17 |
Number: | 11-12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2007 |
Page Range: | pp. 92-102 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:07 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42797 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |