Verschaffel Lieven; Torbeyns Joke; Luwel Koen; Van Dooren Wim; De Smedt Bert: A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 92-102. (2007)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_092-102.pdf Letöltés (182kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A neveléslélektan kutatói és a matematikát tanítók régóta hangsúlyozzák annak pedagógiai jelentőségét, hogy felismerjük és serkentsük a gyerekek önmaguk alkotta stratégiáinak rugalmasságát, ami fontos pillére az alsó tagozatos matematikatanítás innovatív megközelítésének. Készítettek és kipróbáltak olyan tananyagokat és fejlesztő programokat, amelyekkel ezt a fajta rugalmasságot kívánták növelni (lásd például Brownell, 1945; Freudenthal, 1991; Thompson, 1999; Wittmann és Müller, 1990-92). A múlt század végének számos reform-tantervében megjelenik a stratégia-rugalmasság kifejlesztésének pedagógiai értékéről alkotott meggyőződés.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 17 |
Szám: | 11-12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2007 |
Oldalak: | pp. 92-102 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:07 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42797 |
Tétel nézet |