Pintz Ágnes: Tanulási és magatartási zavarok hatása a nyelvtanulásra – egy esettanulmány. In: Iskolakultúra, (18) 9-10. pp. 47-59. (2008)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2008-9-10.pdf Letöltés (353kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Habár a különböző magatartási és tanulási zavarok a tanulók viszonylag nagy hányadát érintik, ezek a kérdések nem kapnak kellő visszhangot az oktatás tényleges folyamatában. Amíg az utóbbi évtizedekben megjelent tanulmányokban a diszlexiások nyelvtanulásával kapcsolatos problémák egyre tágabb teret nyertek, nem mondható el ugyanez a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarral (ADHD) küszködő tanulók nyelvtanulási nehézségeiről. A jelen cikk célja egy összetett tanulási zavarokkal (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, figyelemzavar) küzdő tizenhat éves fiú angolnyelv-tanulási nehézségeinek és a tanulását megkönnyítő módszereknek a bemutatása, amelynek alapját egy másfél éven keresztül történő egyéni tanítás képezte.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 18 |
Szám: | 9-10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2008 |
Oldalak: | pp. 47-59 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42625 |
![]() |
Tétel nézet |