Tudományköziség és komplex szövegértés a középiskolában : a Kép és szöveg című tantárgy vázlata

Nagy Csilla: Tudományköziség és komplex szövegértés a középiskolában : a Kép és szöveg című tantárgy vázlata. In: Iskolakultúra, (18) 9-10. pp. 60-70. (2008)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2008-9-10.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2008-9-10.pdf

Download (221kB) | Preview

Abstract

Az utóbbi évtizedek pedagógiai diskurzusának egyik leggyakrabban visszatérő problémája a középiskolai oktatás célrendszerével függ össze: a kérdés tulajdonképpen az, mit ad, mire nevel, milyen „küldetést” teljesít a középiskolai képzés Magyarországon. Nálunk az intézményes nevelés szerkezetében, szemléletében kialakulása óta a tudományágak logikáját követi, alap- és középszinten az elsődleges cél a „tudás”, a műveltség (vagyis az egyes tudományterületeken a kezdetektől napjainkig felhalmozott ismeretek) átadása.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 9-10
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 60-70
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42612

Actions (login required)

View Item View Item