A gyermektanulmányozás tudástartalmának formálódása

Mikonya György: A gyermektanulmányozás tudástartalmának formálódása. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 104-111. (2008)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf

Download (489kB) | Preview

Abstract

A gyermektanulmányi mozgalom története érthető módon főleg a kitüntetett fontosságú személyek, elsősorban Nagy László munkásságának elemzésére koncentrál. Ebben a tanulmányban a kevéssé ismert módszerek bemutatására és tartalomelemzésére kerül sor. Először általánosságban mutatom be a gyermektanulmányi mozgalmat, majd annak egyik neves képviselőjével, Ovide Decroly-val és iskolájával ismerkedhetünk meg. Ebből kiemelek egy módszert: a globális oktatás kérdését, és megvizsgálom ennek recepcióját Magyarországon az Új iskolában, illetve később a globális olvasási módszer elterjesztésekor. A kutatást – befejezésként – elemzésre alkalmas fotódokumentumok egészítik ki.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 5-6
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 104-111
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42607

Actions (login required)

View Item View Item