Mikonya György: A gyermektanulmányozás tudástartalmának formálódása. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 104-111. (2008)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf Letöltés (489kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A gyermektanulmányi mozgalom története érthető módon főleg a kitüntetett fontosságú személyek, elsősorban Nagy László munkásságának elemzésére koncentrál. Ebben a tanulmányban a kevéssé ismert módszerek bemutatására és tartalomelemzésére kerül sor. Először általánosságban mutatom be a gyermektanulmányi mozgalmat, majd annak egyik neves képviselőjével, Ovide Decroly-val és iskolájával ismerkedhetünk meg. Ebből kiemelek egy módszert: a globális oktatás kérdését, és megvizsgálom ennek recepcióját Magyarországon az Új iskolában, illetve később a globális olvasási módszer elterjesztésekor. A kutatást – befejezésként – elemzésre alkalmas fotódokumentumok egészítik ki.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 18 |
| Szám: | 5-6 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2008 |
| Oldalak: | pp. 104-111 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42607 |
![]() |
Tétel nézet |

