Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya

Géczi, János: Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya. Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 108-119. (2008)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf

Download (109kB) | Preview

Abstract

1994-ben W. J. T. Mitchell és Gottfried Boehm egyidejűleg bejelentették a humántudományokban bekövetkezett képi fordulatot. Deklarációjuk itthon is visszhangra talált, s a mai napig úgy hivatkoznak a közleményre, mint az ikonológia/ikonográfiatudomány diszciplinarizálódásának eseményére. (Hornyik, 2006) Mind Mitchell, mind pedig Boehm egy orákulum, Richard Rorty nyomában haladtak: Rorty szerint az antik és a középkori keresztény világ olyan filozófiát vallott, amely a dolgokkal foglalkozott. Az újkor gondolkodására ezzel szemben az ideák felé fordulás vált jellemzővé, míg napjaink kutatóinak figyelmét a szavak kötik le.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 1-2
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 108-119
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42573

Actions (login required)

View Item View Item