Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya

Géczi János: Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya. In: Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 108-119. (2008)

[thumbnail of 6_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf

Letöltés (109kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

1994-ben W. J. T. Mitchell és Gottfried Boehm egyidejűleg bejelentették a humántudományokban bekövetkezett képi fordulatot. Deklarációjuk itthon is visszhangra talált, s a mai napig úgy hivatkoznak a közleményre, mint az ikonológia/ikonográfiatudomány diszciplinarizálódásának eseményére. (Hornyik, 2006) Mind Mitchell, mind pedig Boehm egy orákulum, Richard Rorty nyomában haladtak: Rorty szerint az antik és a középkori keresztény világ olyan filozófiát vallott, amely a dolgokkal foglalkozott. Az újkor gondolkodására ezzel szemben az ideák felé fordulás vált jellemzővé, míg napjaink kutatóinak figyelmét a szavak kötik le.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 1-2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 108-119
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42573
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet