A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái

Csapó, Benő; Molnár, Gyöngyvér; R. Tóth, Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái. Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 3-16. (2008)

[img] Cikk, tanulmány, mű
1153084.pdf

Letöltés (563kB)

Absztrakt (kivonat)

A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Csapó, Benő
Molnár, Gyöngyvér
R. Tóth, Krisztina
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2008
Kötet: 18
Szám: 3-4
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
DOI azonosító: http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/129.html
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42565
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet