Csapó Benő and Molnár Gyöngyvér and R. Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái. In: Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 3-16. (2008)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
1153084.pdf Download (563kB) | Preview |
Abstract
A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 18 |
Number: | 3-4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2008 |
Page Range: | pp. 3-16 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42565 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |