Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban

Török Imre András: Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban. In: Iskolakultúra, (20) 11. pp. 30-39. (2010)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2010-11.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-11.pdf

Letöltés (518kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A korai és középső serdülőkori identitás alakulásában a kortárs kapcsolatok lényeges korrigáló és kiegészítő szerepet tölthetnek be a korábbi szülői alapozás után. Az iskolai közeg az identitás árnyalása mellett fontos kipróbáló és hitelesítő terepet is jelent. Az iskolai kortárskapcsolatok jelentősége a modernkori társadalmi átalakulás óta folyamatosan növekszik a lakóhelyi kortárskapcsolatok jelentőségével szemben. Természetesen a pedagógusok mint idegen felnőttek szerepe is növekedett. Tanulmányomban kitérek a párkapcsolatok és a kötődés szerepére is, melyek egyrészt építik az identitást, ugyanakkor feltételei az egészséges identitásnak.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 30-39
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42397
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet