Török Imre András: Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban. In: Iskolakultúra, (20) 11. pp. 30-39. (2010)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű 9_EPA00011_iskolakultura_2010-11.pdf Letöltés (518kB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
A korai és középső serdülőkori identitás alakulásában a kortárs kapcsolatok lényeges korrigáló és kiegészítő szerepet tölthetnek be a korábbi szülői alapozás után. Az iskolai közeg az identitás árnyalása mellett fontos kipróbáló és hitelesítő terepet is jelent. Az iskolai kortárskapcsolatok jelentősége a modernkori társadalmi átalakulás óta folyamatosan növekszik a lakóhelyi kortárskapcsolatok jelentőségével szemben. Természetesen a pedagógusok mint idegen felnőttek szerepe is növekedett. Tanulmányomban kitérek a párkapcsolatok és a kötődés szerepére is, melyek egyrészt építik az identitást, ugyanakkor feltételei az egészséges identitásnak.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 20 | 
| Szám: | 11 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2010 | 
| Oldalak: | pp. 30-39 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42397 | 
|  | Tétel nézet | 

