Anyanyelv, iskolában és azon kívül : az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából

Medve Anna; Szabó Veronika: Anyanyelv, iskolában és azon kívül : az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából. In: Iskolakultúra, (20) 9. pp. 53-64. (2010)

[thumbnail of 6_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf

Letöltés (515kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A hazai anyanyelvi nevelés válsága köztudott, erről folytatott szakmai diskurzus azonban alig hallható. A közoktatás a sokszor át nem gondolt képességfejlesztés égisze alatt és a kritikátlanul átvett „hogyan lehet gyorsan, könnyen” módszerek bűvöletében nagy mennyiségben bocsátja ki az állásinterjú-alanyokat és a kapcsolatteremtésre többé-kevésbé képes állampolgárokat. Csak néhány – jórészt a pedagógusképzésben is elkötelezett és a modern nyelvészetet is művelő – kolléga hallatja hangját egy koherens szemléletmód kialakítása érdekében és mondja, hogy az érdemi tudás ennél mélyebben rejlik, a nyelvtan is kreativitást fejleszt, a házi feladat lehet érdekes, a PISA-mérések eredménye a nyelvi elemzésekkel javulhatna.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 53-64
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42336
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet