Bence Erika: A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában. In: Iskolakultúra, (20) 2. pp. 134-138. (2010)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2010-02.pdf Download (482kB) | Preview |
Abstract
Mind az irodalomtudomány, mind az oktatásmódszertan sokféle meghatározását veti fel a gyermekirodalom jelenségének, mi több, rendre tanrendi diszciplínaként jegyzik tanítóképző karok, ahol gyermekirodalmat tanítanak és tanulnak. Ennek ellenére igencsak vitathatóak nemcsak fogalmi attribútumai, de létezésének formái és kvalitásai is. Rendszerint a gyermeki perspektíva és beszédmód, olykor a gyermekhős központi szerepe képezi a legfőbb kategorizációs szempontot, amit viszont alakulás- és keletkezéstörténeti folyamatok, mozzanatok cáfolnak meg: például Daniel Defoe Robinsonja és Gárdonyi Géza Egri csillagokja sem a gyermekirodalmi narratíva keretein belül jött létre.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 20 |
Number: | 2 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2010 |
Page Range: | pp. 134-138 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42269 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |