A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában

Bence Erika: A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában. In: Iskolakultúra, (20) 2. pp. 134-138. (2010)

[thumbnail of 13_EPA00011_iskolakultura_2010-02.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2010-02.pdf

Download (482kB) | Preview

Abstract

Mind az irodalomtudomány, mind az oktatásmódszertan sokféle meghatározását veti fel a gyermekirodalom jelenségének, mi több, rendre tanrendi diszciplínaként jegyzik tanítóképző karok, ahol gyermekirodalmat tanítanak és tanulnak. Ennek ellenére igencsak vitathatóak nemcsak fogalmi attribútumai, de létezésének formái és kvalitásai is. Rendszerint a gyermeki perspektíva és beszédmód, olykor a gyermekhős központi szerepe képezi a legfőbb kategorizációs szempontot, amit viszont alakulás- és keletkezéstörténeti folyamatok, mozzanatok cáfolnak meg: például Daniel Defoe Robinsonja és Gárdonyi Géza Egri csillagokja sem a gyermekirodalmi narratíva keretein belül jött létre.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 2
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 134-138
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42269

Actions (login required)

View Item View Item