Bence Erika: A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában. In: Iskolakultúra, (20) 2. pp. 134-138. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2010-02.pdf Letöltés (482kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Mind az irodalomtudomány, mind az oktatásmódszertan sokféle meghatározását veti fel a gyermekirodalom jelenségének, mi több, rendre tanrendi diszciplínaként jegyzik tanítóképző karok, ahol gyermekirodalmat tanítanak és tanulnak. Ennek ellenére igencsak vitathatóak nemcsak fogalmi attribútumai, de létezésének formái és kvalitásai is. Rendszerint a gyermeki perspektíva és beszédmód, olykor a gyermekhős központi szerepe képezi a legfőbb kategorizációs szempontot, amit viszont alakulás- és keletkezéstörténeti folyamatok, mozzanatok cáfolnak meg: például Daniel Defoe Robinsonja és Gárdonyi Géza Egri csillagokja sem a gyermekirodalmi narratíva keretein belül jött létre.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 20 |
| Szám: | 2 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2010 |
| Oldalak: | pp. 134-138 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42269 |
![]() |
Tétel nézet |

