Langerné Buchwald Judit: Az alternativitás értelmezési lehetőségei és megjelenése az oktatásban és a pedagógusképzésben. In: Iskolakultúra, (21) 12. pp. 92-105. (2011)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_12_092-105.pdf Letöltés (491kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az alternativitás fogalmának több értelmezési lehetősége van a neveléstudományi szaknyelv használatában, és az alternativitás különböző megjelenési formái léteznek az oktatás világában. A tanulmány egyrészt fogalomtisztázó szándékkal áttekintést ad az alternatív pedagógia és iskola, reformpedagógia és reformiskola, valamint a hagyományos iskola fogalmak neveléstudományi irodalomban kimutatható értelmezési lehetőségeiről, és kísérletet tesz e fogalmak elhatárolására. Áttekinti a reform- és alternatív iskolákat a reformpedagógia magyarországi megjelenésétől napjainkig, és bemutatja az alternativitás jelenlegi megjelenési formáit a közoktatásban és a pedagógusképzésben.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 21 |
| Szám: | 12 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2011 |
| Oldalak: | pp. 92-105 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42206 |
![]() |
Tétel nézet |

