A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában

Józsa, Krisztián; Hricsovinyi, Julianna: A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában. Iskolakultúra, (21) 6-7. pp. 12-29. (2011)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_012-029.pdf

Letöltés (864kB)

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban az iskolába lépéskor tetten érhető szelekciós mechanizmus empirikus leírására teszünk kísérletet. Kutatásunkban egy nagyváros összes elsős tanulójának szocioökonómiai hátterét felmértük. Megvizsgáltuk, hogy az első évfolyamra történő beiskolázás során hogyan alakul az iskolák tanulói összetétele. A tanulmány központi kérdése a körzeti és a nem körzeti iskolába beíratott gyermekek közötti különbségek feltérképezése, az iskolaválasztási tendenciák elemzése, az iskolák, iskolakörzetek összehasonlítása.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Józsa, Krisztián
Hricsovinyi, Julianna
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2011
Kötet: 21
Szám: 6-7
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42195
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet