A szövegértés pragmatikája – egy érettségi feladat elemzése

Illés Éva: A szövegértés pragmatikája – egy érettségi feladat elemzése. In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 144-156. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_144-156.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_144-156.pdf

Download (404kB) | Preview

Abstract

A 2005-ben bevezetett idegennyelvi érettségi vizsga egyik központi célkitűzése a kommunikatív nyelvoktatás megerősítése, valamint a vizsgacentrikus tanítási gyakorlat ellensúlyozása volt. Joggal feltételezhető tehát, hogy az egyes vizsgákban szereplő feladatok kiválasztása is hasonló célt szolgál. Egy gyakran használt feladattípus, az „igaz/hamis/nincs róla információ” teszt nyelvhasználati, azaz pragmatikai szempontból történő elemzésével igyekszem rávilágítani a feladatban rejlő ellentmondásokra, és arra, hogy az eredeti célkitűzésekkel ellentétben ez a feladattípus nem tekinthető kommunikatív tesztelési formának, és továbbra is a vizsgára való felkészítést és felkészülést ösztönzi mind a tanár, mind pedig a nyelvtanuló részéről.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 4-5
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 144-156
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42193

Actions (login required)

View Item View Item