Torgyik Judit: A romák oktatásának fejlesztési törekvései az Európai Unióban. In: Iskolakultúra, (22) 3. pp. 74-84. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_03_074-084.pdf Letöltés (476kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi évek uniós oktatáspolitikai törekvéseiben kiemelt helyet kapott a romák oktatásának fejlesztése. Míg néhány évtizeddel ezelőtt mindössze a nyugati országokban utazó életmódot folytató csoportok életmódját kívánták szabályozni, addig mostanra a befogadó társadalom elérésének célja új fejleményeket hozott. Az oktatás, a képzés, a szociális és egészségügyi szolgáltatások széles körű elérése, a foglalkoztatás és a lakhatás kérdései kerültek előtérbe. A tendenciákat elemezve jól kirajzolódnak Európa-szerte azok az innovatív tendenciák, amelyek számos ponton hasonlóságokat mutatnak a különböző EU-tagállamok között, mindamellett, hogy az egyes országok saját, nemzeti vonásai is átszínezik a főbb kezdeményezéseket.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 22 |
Szám: | 3 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2012 |
Oldalak: | pp. 74-84 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42124 |
Tétel nézet |