Az IKT-műveltség fogalmi keretének változása

Tongori Ágota: Az IKT-műveltség fogalmi keretének változása. In: Iskolakultúra, (22) 11. pp. 34-47. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-11_034-047.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-11_034-047.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Globalizálódó világunkban egyre elengedhetetlenebbé válik, hogy birtokában legyünk mindazon képességeknek, amelyek lehetővé teszik számunkra az országhatárokon vagy akár kontinenseken átívelő információcserét (Eurydice, 2002; Molnár és Kárpáti, 2011). A rohamos mértékű technológiai fejlődés újraértelmezte mind a versenyképes tudásról, mind a műveltségről (’literacy’) alkotott fogalmainkat (Csapó, 2008; Greenhow és Robelia, 2009; Griffin, McGaw és Care, 2012; Koltay, 2010; Kondor, 2003; Molnár, 2011; OECD, 2010). Digitális írástudás, információs és kommunikációs technológiai (IKT) műveltség megléte nélkül a 21. század embere nem boldogul a mindennapi életben (Ainley, Fraillon és Freeman, 2007; Catts és Lau, 2008; Covello, 2010; Katz és Macklin, 2007; Law, Lee és Yuen, 2010; Tyler, 2005; Whyte és Overton, 2001).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 34-47
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42123
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet