A bolognai rendszerű tanárképzés tanulságai

Radnóti Katalin; Király Béla: A bolognai rendszerű tanárképzés tanulságai. In: Iskolakultúra, (22) 3. pp. 105-112. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_03_105-112.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_03_105-112.pdf

Letöltés (463kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi időben számos kormányzati oktatási szakpolitikus kiállt az osztatlan tanárképzés visszaállítása mellett. 2011 karácsonya előtt megszületett a döntés, ez adta a lökést jelen cikk megírásához. A tanárképzéssel kapcsolatos alapvető problémák (például a hallgatói létszám drasztikus csökkentése, egyes szakok szinte kihalása) jelentős része már a kétszintű képzés beindítása előtt is léteztek. Az csak felszínre hozta, és jelentősen felgyorsította a folyamatot. A tanárképzésben a Bologna- rendszer bevezetése, a másfél szakos képzés, a szaktárgyi képzésre fordított idő csökkentése, különösen a minor szak esetében, egyáltalán maga a minor szak léte és a tanárképző főiskolák átgondolatlan megszüntetése komoly problémákhoz vezetett, amint azt már az elején is szinte mindenki látta (kivéve a döntéshozókat). Az új felsőoktatási törvény most számos új elemmel bővülve, a több évtizedes jól bevált szaktanárképzési értékeit megőrizve állította vissza az osztatlan képzést.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 3
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 105-112
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42105
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet