Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva

Novák, Imre: Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva. Iskolakultúra, (22) 9. pp. 104-108. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-9_104-108.pdf

Download (855kB) | Preview

Abstract

Kiinduló helyzetünk, hogy a nyelvtanítás alatt a nyelv szintaktikai leírását és retorikai, stilisztikai, művelődéstörténeti funkciót is értjük. „A középiskolai magyar nyelvi képzés és nevelés célja – Balázs Géza nyelvészprofesszort idézve – a pedagógusok, szülők és a kommunikáció szükségletének kielégítése. Már a rómaiak is a helyes beszéd és írás mesterségére tanítottak, mert a kommunikációs szükségletek mindig is fontosak voltak.” A kommunikáció az élet alapja, és ez lényegében a viselkedést is jelenti, de kölcsönhatás érvényesül, mert a nyilvánosság hat a személyiségre. Ezek mellett az idegen nyelv ismeretének is az alapja az anyanyelv. Az egyediségünk a nyelvi formákban rejlik. A szöveg hierarchiateremtő, és azt bizonyítja, kifejezően beszélni és írni megtanulható.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 104-108
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42095

Actions (login required)

View Item View Item