Oktatási rendszerünk jövője : sorsdöntő fejlesztési szükségletek és lehetőségek

Nagy József: Oktatási rendszerünk jövője : sorsdöntő fejlesztési szükségletek és lehetőségek. In: Iskolakultúra, (22) 3. pp. 25-43. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_03_025-043.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_03_025-043.pdf

Letöltés (549kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt több mint fél évszázad alatt sok és sokféle oktatási törvény, rendelet született. Az utóbbi két évtizedben megnövekedett a törvényés rendeletgyártás, újabban a ciklusváltások alkalmával az előzőeket törölték/átírták/módosították. Mindez nem segítette az oktatási rendszer eredményességének javulását. Ennek következtében oktatási rendszerünk nem segítette/segíti, inkább gátolta/gátolja gazdaságunk, társadalmunk problémáinak megoldását, fejlődését. Ezért az oktatási rendszer mindenféle fejlesztési koncepciójának meghatározó követelménye, illetve bármilyen rendszerben megvalósítandó a személyiség, a társadalom fejlődésének értékelhetően eredményesebb segítése. E szakértői funkciójú írásnak az a célja, hogy az oktatási rendszer alacsony eredményességének jellemzőit, okait és következményeit jelezze. Továbbá a lényegesen eredményesebb fejlődéssegítés lehetséges jövőjét, a folyamatos fejlesztés feladatait vázolja, és ennek érdekében a felnövekvők személyiségének eredményesebb fejlődéssegítési lehetőségeit, módjait konkrét példákkal szemléltesse a rendszerfejlesztési feladatokhoz.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 3
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 25-43
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42093
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet