11–12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései

Lengyel Judit; Török Tímea: 11–12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései. In: Iskolakultúra, (22) 4. pp. 50-66. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_04_050-066.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_04_050-066.pdf

Letöltés (668kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A kilencvenes évek második felétől jelentősen emelkedett a felsőoktatásba belépő hallgatók száma. Ennek oka egyrészt a munkaerő-piaci igények változása, másrészt a felsőfokú képzettség iránti személyes igények megváltozása. A továbbtanulás, valamint ennek szükségessége egyre természetesebben épül be a felnövekvő nemzedék életébe, ezzel is befolyásolva jövőjük tervezését. Mindinkább megszokottnak számít, hogy a tanulás nem fejeződik be a középfokkal és az érettségi megszerzésével. A felsőoktatásba lépők többsége még mindig a gimnáziumokból kerülnek ki, azonban a szakközépiskolák is egyre nagyobb számban biztosítanak utánpótlást az egyetemek számára (Róbert, 2000; Fábri és Roberts, 2004; Madarász és Takács, 2005).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 50-66
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42083
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet