11–12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései

Lengyel, Judit and Török, Tímea: 11–12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései. Iskolakultúra, (22) 4. pp. 50-66. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_04_050-066.pdf

Download (668kB) | Preview

Abstract

A kilencvenes évek második felétől jelentősen emelkedett a felsőoktatásba belépő hallgatók száma. Ennek oka egyrészt a munkaerő-piaci igények változása, másrészt a felsőfokú képzettség iránti személyes igények megváltozása. A továbbtanulás, valamint ennek szükségessége egyre természetesebben épül be a felnövekvő nemzedék életébe, ezzel is befolyásolva jövőjük tervezését. Mindinkább megszokottnak számít, hogy a tanulás nem fejeződik be a középfokkal és az érettségi megszerzésével. A felsőoktatásba lépők többsége még mindig a gimnáziumokból kerülnek ki, azonban a szakközépiskolák is egyre nagyobb számban biztosítanak utánpótlást az egyetemek számára (Róbert, 2000; Fábri és Roberts, 2004; Madarász és Takács, 2005).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 50-66
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42083

Actions (login required)

View Item View Item