Hárs György Péter: Pszichoanalízis és pedagógia. Változatok Ferenczire. In: Iskolakultúra, (22) 7-8. pp. 111-115. (2012)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_111-115.pdf Download (286kB) | Preview |
Abstract
„Az uralkodó rezsim (gyermeknevelés, a felnőttek szenvedélyessége) mindenki számára megnehezíti, hogy a rokon- és ellenszenvektől és igazságtalanságuktól megszabaduljon. Az emberiség karaktere talán egyszer majd jobb lesz (a változás képességének határai). Még a tudomány is ’szenvedélyes’, mikor csak az egoisztikus ösztönöket látja meg és ismeri el. Az a természetes szükséglet, hogy megfelelő normális kielégültség után megosszuk az örömérzéseket valamint a természet harmóniaelve azonban nincs kellőképpen figyelembe véve.” Ezt írja Ferenczi (1996) Klinikai Naplójában 1932. augusztus 13-án A pszichoanalízis bűneinek lajstroma cím alatt. Korábban pedig, április 26-án Freudról ezt: „gyógyítási módszerét, csakúgy mint elméletét, egyre jobban [befolyásolja] érdeklődése a rend, a karakter, a rossz felettes-énnek jobbal való helyettesítése iránt; pedagógiaivá válik.” Még korábban, március 17-én: „Freud olyan erősen tartja magát a következetes neveléshez, mint én az elmélyedéshez a relaxációs technikában.”
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 22 |
Number: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2012 |
Page Range: | pp. 111-115 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42063 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |