Pszichoanalízis és pedagógia. Változatok Ferenczire

Hárs György Péter: Pszichoanalízis és pedagógia. Változatok Ferenczire. In: Iskolakultúra, (22) 7-8. pp. 111-115. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_111-115.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_111-115.pdf

Letöltés (286kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

„Az uralkodó rezsim (gyermeknevelés, a felnőttek szenvedélyessége) mindenki számára megnehezíti, hogy a rokon- és ellenszenvektől és igazságtalanságuktól megszabaduljon. Az emberiség karaktere talán egyszer majd jobb lesz (a változás képességének határai). Még a tudomány is ’szenvedélyes’, mikor csak az egoisztikus ösztönöket látja meg és ismeri el. Az a természetes szükséglet, hogy megfelelő normális kielégültség után megosszuk az örömérzéseket valamint a természet harmóniaelve azonban nincs kellőképpen figyelembe véve.” Ezt írja Ferenczi (1996) Klinikai Naplójában 1932. augusztus 13-án A pszichoanalízis bűneinek lajstroma cím alatt. Korábban pedig, április 26-án Freudról ezt: „gyógyítási módszerét, csakúgy mint elméletét, egyre jobban [befolyásolja] érdeklődése a rend, a karakter, a rossz felettes-énnek jobbal való helyettesítése iránt; pedagógiaivá válik.” Még korábban, március 17-én: „Freud olyan erősen tartja magát a következetes neveléshez, mint én az elmélyedéshez a relaxációs technikában.”

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 111-115
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42063
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet