Hrubos Ildikó: A társadalmi esélyegyenlőtlenségek új színterei a felsőoktatásban. In: Iskolakultúra, (22) 1. pp. 57-62. (2012)
Előnézet  | 
            
              
Cikk, tanulmány, mű
 EPA00011_Iskolakultura_2012_01_057-062.pdf Letöltés (449kB) | Előnézet  | 
          
Absztrakt (kivonat)
Az oktatásban megnyilvánuló társadalmi egyenlőtlenségek, az oktatási rendszer szerepe az egyenlőtlenségek újratermelődésében a szociológiai kutatások egyik alapkérdésévé vált a 20. század második felében. A középfokú képzés kiterjesztése következtében fontos társadalmi vizsgálati probléma lett, hogy a különböző társadalmi rétegek mennyiben tudják elérni a középfokú végzettséget, illetve annak mely típusát tudják elérni, továbbá hogy milyen szerepe van az általános iskolának az esélyek nivellálásában (avagy paradox módon a növelésében). Az európai szociológiában Pierre Bourdieu (1978) alapozta meg az erről való gondolkodást. Magyarországon Ferge Zsuzsa (1980) tette ismertté a bourdieu-i paradigmát, és ezzel elindította a magyar szociológia egyik legjelentősebb eredményeket hozó, kiváló kutatók egész sorát magába foglaló kutatási irányát.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 22 | 
| Szám: | 1 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2012 | 
| Oldalak: | pp. 57-62 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42058 | 
![]()  | 
        Tétel nézet | 

