Gyerek vagy felnőtt az egyetemi hallgató? Pedagógus vagy andragógus legyen a felsőoktató?

Győrfyné Kukoda, Andrea: Gyerek vagy felnőtt az egyetemi hallgató? Pedagógus vagy andragógus legyen a felsőoktató? Iskolakultúra, (22) 11. pp. 48-56. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-11_048-056.pdf

Download (863kB) | Preview

Abstract

A felsőoktatást mint az oktatási rendszer egy sajátos szegmensét nehezen körülhatárolható pedagógiai sajátosságok, a képzés minőségét érdemben befolyásoló egyedi problémák jellemzik. A felsőoktatási expanzió, az elitképzésről a tömegképzésre való átállás paradigmaváltást igényel a felsőoktatás-pedagógiai kultúra tekintetében. Gyermekek vagy felnőttek a felsőoktatásban tanulók? Milyen életkori sajátosságok jellemzik a felsőoktatásban megjelenő mai fiatal felnőtteket? A pedagógia vagy az andragógia eszközeinek, módszereinek alkalmazása vezethet eredményes képzésükhöz? Oktatás- és tanulásszervezés szempontjából megannyi érdekes és nehezen megválaszolható kérdés, amivel minden felsőoktatással foglalkozónak szembe kell néznie tevékenysége során.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 11
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 48-56
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42047

Actions (login required)

View Item View Item