Életreform és zenepedagógia : a 20. század alternatív zeneoktatási módszereinek életreform-vonatkozásai

Daragó, Rita Laura: Életreform és zenepedagógia : a 20. század alternatív zeneoktatási módszereinek életreform-vonatkozásai. In: Iskolakultúra, (22) 5. pp. 3-10. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_05_003-010.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A 19. század utolsó évtizedeiben egyre nagyobb körben terjed egy olyan új életfelfogás, melynek jellegzetes elemei fellelhetők mind a kortárs életreform-mozgalmakban, mind pedig az ezek nyomán kibontakozó általános és művészetpedagógiai reformmozgalmakban is (Németh, 2005, 8. o.). Az ekkortájt tevékenykedő pedagógusok egy sokszínű, a régivel gyökeresen szakítani és újítani akaró korszellem szülöttei; méltán feltételezhetjük, hogy eltérő módon bár, de hatással volt rájuk az őket körülvevő szellemi atmoszféra. A reformpedagógia és az életreform-mozgalmak kapcsolatának vizsgálata jelentős figyelmet kapott az elmúlt évek pedagógiatörténeti kutatásaiban. Jelen tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a 19-20. század fordulójának különböző életreform-mozgalmai, azok legfőbb eszméi milyen hatást gyakoroltak az európai művészeti, ezen belül is a zenei reformpedagógia jeles metódusaira.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 5
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 3-10
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42030

Actions (login required)

View Item View Item