A figyelmi kommunikáció: figyelem a face-to-face interakciókban

Tóth Péter István: A figyelmi kommunikáció: figyelem a face-to-face interakciókban. In: Iskolakultúra, (23) 7-8. pp. 102-114. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_102-114.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_102-114.pdf

Letöltés (498kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A figyelemnek sajátos szerepe van a kommunikációban. Figyelünk arra, amit beszélgetőpartnerünk mond, hogy megértsük, mit is jelent az, amiről beszél, mit is akar velünk közölni. Figyelünk arra, hogyan mondja, figyelünk nem verbális jelzéseire és a szituációra. Figyelünk arra, hogy őszinte-e, hogy nem akar-e bennünket félrevezetni, és hogyan viszonyul hozzánk. Figyelünk, hogy felismerjük, miért és hogyan érint bennünket egy üzenet, mennyire fontos számunkra, felkészültek vagyunk-e, hogy megértsük. Figyelünk a másikra mint társunkra, barátunkra, családtagunkra, szerelmünkre, alkalmazottunkra, főnökünkre, tanárunkra, tanítványunkra. Figyelünk a hírekre, figyelünk a bennünket körülvevők esetleges reakcióira, ha úgy mondunk valamit valakinek, hogy mások is értsék, vagy éppen szeretnénk, ha nem hallgatnának bele a beszélgetésünkbe.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 102-114
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42005
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet