A hazai iskolaérettségi vizsgálatok gyakorlata napjainkban

Apró, Melinda: A hazai iskolaérettségi vizsgálatok gyakorlata napjainkban. Iskolakultúra, (23) 1. pp. 52-71. (2013)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_1_052-071.pdf

Download (768kB)

Abstract

A tanulmány első részében egy rövid történeti áttekintés után arra próbálok választ nyújtani, hogy lehet-e definiálni az iskolaérettséget, és hogy mi lehet egy jó meghatározás alapja, melyek az iskolai sikeresség meghatározó komponensei, milyen esetleges tévhitekkel szembesülhetünk ezeknek a tényezőknek a kiválasztásával kapcsolatban. Ez után néhány konkrét vizsgálat alapján szemléltetem, hogy időben és szakterületek kapcsán hogyan alakult a különböző módszerek kidolgozása, ezek milyen biztonsággal határozzák meg az iskolai alkalmasságot, milyen keretek között célszerű alkalmazásuk, majd beszámolok saját kérdőíves vizsgálatom eredményeiről, melynek során óvodákat kérdeztem mérési kultúrájukról, szokásaikról és a jelenlegi mérőrendszerekkel való elégedettségükről.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2013
Volume: 23
Number: 1
Page Range: pp. 52-71
ISSN: 1215-5233
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41901

Actions (login required)

View Item View Item