Iskolai lemorzsolódást csökkentő oktatáspolitikák

Imre, Anna: Iskolai lemorzsolódást csökkentő oktatáspolitikák. Iskolakultúra, (24) 5. pp. 65-76. (2014)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_5_065-076.pdf

Download (445kB) | Preview

Abstract

A társadalmi kirekesztés a 21. század hajnalán komoly gond. Az oktatási expanzióval, a népesség iskolázottságának folyamatos növekedésével, az élethosszig tartó tanulás realitássá válásával a lemaradás kockázata megnő mind a lemaradók, mind a társadalom számára. A lemaradás társadalmi kirekesztéssel is együtt jár, a társadalmi kirekesztés a társadalmi hovatartozás hiányát, a közösségi hovatartozás hiányát is eredményezi, nehezítve az önerőből történő változtatást. A ‚tudásgazdaság’ nagy társadalmi csoportokat képes marginalizálni, akár földrajzi okokból, akár a lehetőségek hiánya okán. A 21. században ezzel valamit kezdeni kell: a közoktatás számára elsősorban a megelőzés lehet a feladat, másodés harmadsorban a veszélyeztetettek számára a gyors segítségnyújtás és a lemorzsolódók számára második esély biztosítása.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 24
Number: 5
ISSN: 1215-5233
Date: 2014
Page Range: pp. 65-76
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41888

Actions (login required)

View Item View Item