Simon Tünde: EGYMI intézményfejlődés a szegregált gyógypedagógiai iskolától a modellértékű tudásbázisig. In: Iskolakultúra, (24) 1. pp. 48-56. (2014)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű EPA00011_iskolakultura_2014_1_048-056.pdf Letöltés (347kB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
A világszerte terjedő esélyegyenlőségi mozgalmak és a velük együtt járó integrációs törekvések nyomán az 1980-as években hazánkban is elkezdődött az a folyamat, amely az addig zárt gyógypedagógiai intézményrendszer és a kisegítő iskolák működését megváltoztatta. Az oktatásról szóló 1985. évi I. törvény általános iskolává nyilvánította a gyógypedagógiai iskolákat. A gyógypedagógiai tudás folyamatos gyarapodása, valamint az e tevékenységgel kapcsolatos új szemlélet segítette a változást. Az Európai Unióban 1990-ben miniszteri határozatba foglalták, hogy az integráció az oktatás elsődleges formája és a speciális területeken felhalmozott, gyógypedagógiai tudást a ’mainstreaming’ (főáramlat) részévé kell tenni (Gerebenné, 1996). 2003-tól hazánkban is lehetővé vált, hogy feladatkörüket bővítve a gyógypedagógiai intézmények pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat nyújtsanak, s részt vegyenek a pedagógiai szakszolgálati tevékenységekben. A korábbi gyógypedagógiai iskolák közül mind több alakult át Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé, és a 2003–2013 közötti évtizedben példaértékű innovációt hajtottak végre.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 24 | 
| Szám: | 1 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2014 | 
| Oldalak: | pp. 48-56 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41855 | 
|  | Tétel nézet | 

