A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig

Jancsák Csaba: A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig. In: Iskolakultúra, (24) 5. pp. 18-27. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_5_018-027.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_5_018-027.pdf

Download (327kB) | Preview

Abstract

A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az egyetemista fiatalok flexibilisen alakított életútjába beépült a felsőoktatás és a gazdasági-társadalmi környezet viszonyrendszeréről, azaz az oktatás világáról alkotott vélekedés is. A felsőoktatási életszakasz – mind az intézményi klíma, mind a „értelmező közösségek” (Pusztai, 2012) véleményformáló jellege okán – a későbbi életút formálódása szempontjából rendkívüli jelentőséggel bír (Kabai és mtsai, 2007; Pusztai, 2011; Fónai és Pusztai, 2012)

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 24
Number: 5
ISSN: 1215-5233
Date: 2014
Page Range: pp. 18-27
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41834

Actions (login required)

View Item View Item