Kőpatakiné Mészáros Mária and Mayer József and Vígh Sára: Egész nap az iskolában? In: Iskolakultúra, (24) 1. pp. 34-47. (2014)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_1_034-047.pdf Download (519kB) | Preview |
Abstract
Az egész napos iskola létrehozása már 2006-ban is a szakmai gondolkodás középpontjába került, mégpedig sok más elképzelés mellett a Gyermekszegénység Elleni Program ajánlásai között.1 Az akkori elképzelések szerint elsősorban a hátrányos helyzetű településeken a hátrányos helyzetű tanulók érdekében szándékozták bevezetni ezt az oktatási formát. A koncepcióban alapvetően a nevelői felkészültség erősítése mellett a tárgyi feltételek megteremtésére gondoltak mint olyan tényezőre, amely lehetővé tette volna azoknak a foglalkozási formáknak az intézményi szintű megjelenését, amelyek a pihenés és a sportolási lehetőségek biztosítása mellett elsődlegesen a különböző típusú hátránytényezők csökkentését (esetleg felszámolását) szolgálták volna. A tanulmány egy hosszú időszakon át tartó kutatási-fejlesztési tevékenység első fázisában íródott s az időszak legfontosabb történéseit foglalja össze.”
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 24 |
Number: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2014 |
Page Range: | pp. 34-47 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41825 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |