Mit tekintenek 7, 10 és 14 éves diákok személyközi problémának?

Kasik László; Gál Zita: Mit tekintenek 7, 10 és 14 éves diákok személyközi problémának? In: Iskolakultúra, (24) 9. pp. 3-24. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_09_003-024.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_09_003-024.pdf

Letöltés (748kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A pedagógusok egyik nagyon fontos feladata, hogy közvetlen vagy közvetett módon segítsék diákjaikat társas, személyközi problémáik megértésében, kezelésében; mintát, alternatívákat nyújtsanak számukra; illetve tegyék lehetővé, teremtsenek olyan helyzeteket, hogy egymástól is hatékony segítséget kapjanak problémáik megoldásakor. A szociálisprobléma-megoldás iskolai fejlesztésének alapvető feltétele, hogy jól ismerjék a pedagógusok azokat a problémákat, problémaköröket, amelyek foglalkoztatják a tanulókat. Kutatásunk célja annak feltárása volt, hogyan definiálják a személyközi problémát és milyen – szülőkkel, osztálytársakkal és osztályfőnökkel kapcsolatos – problémákkal állnak szemben 7, 10 és 14 éves diákok. A gyerekek által felsorolt problémák sok esetben aggasztóak, felhívják a figyelmet arra, hogy nagy szükség van e téren is a tudatos, tervszerű segítésre mindegyik életkorban.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 3-24
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41812
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet