A fotóelemzés forrásértéke a múzeumpedagógiában

Joó Julianna: A fotóelemzés forrásértéke a múzeumpedagógiában. In: Iskolakultúra, (24) 6. pp. 99-110. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_06_099-110.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_06_099-110.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

E tanulmányban arra vállalkozom, hogy felhívjam a figyelmet a múzeumpedagógiai foglalkozásokról készült fotók forrásértékére. Ugyanis a múzeumpedagógia területétől nem idegen a fotók készítése, gyakran a szakemberekkel szembeni követelmény a múzeumpedagógiai tevékenységekről készült fotósorozat dokumentálás céljából; például év végi beszámolókhoz, amikhez illik fotókat is mellékelni. Ennek következtében is kerülnek fel a különböző jellegű fotók a múzeumok honlapjára vagy közösségi oldalukra. Esetünkben nem meghatározó az, hogy a tanulmányban felhasznált képeket melyik felületről töltöttük le. Ennek nyomán megpróbálok a fényképek nem-verbális kommunikációs csatornáján keresztül ízelítőt adni a művészeti múzeumokban használt múzeumpedagógiai módszerek, technikák és eszközök lehetőségeiről, előnyeiről és hátrányairól.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 24
Number: 6
ISSN: 1215-5233
Date: 2014
Page Range: pp. 99-110
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41807

Actions (login required)

View Item View Item