Pedagógiai lehetőségek tárháza : a társadalmi színházról

Di Blasio Barbara: Pedagógiai lehetőségek tárháza : a társadalmi színházról. In: Iskolakultúra, (24) 4. pp. 44-62. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_4_044-062.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_4_044-062.pdf

Letöltés (398kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Korunkban divatossá vált a performansz fogalma és műfaja. A színjátszás a színház falain kívülre is került. A színház emancipációjának hátterében számos tényező húzódik meg. A rövid történeti és színházelméleti áttekintés a társadalmi színház sokszínű létjogosultságának igazolását szolgálja. A civilizatorikus folyamatok és az individualizmus megerősödése kapcsán lényeges kérdés, hogyan tudunk egy új globális társadalmat kiépíteni, figyelembevéve a társadalmi egyenlőséget és szolidaritást, a demokratikus értékeket, teret hagyva az individualizmus érvényesülésének és a toleranciának. A színjátszás pedagógiai jelentőségét pedig már a reformpedagógiák is felismerték, majd a kritikai pedagógia ugyancsak rátalált a társadalmi színházban rejlő lehetőségekre. A performansz különböző diszciplínák, úgymint művészeti, társadalom- és humán tudományok találkozási csomópontjában értelmezhető. A színház az interdiszciplináris dialógusok helyszíne.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 44-62
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41780
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet